Aktualności

14 czerwca 2017 10:01 | Aktualności

Wycieczka klas IV- VI PSP Kruszew do Sandomierza

5 czerwca uczniowie klas IV, V i VI wyjechali na wycieczkę do Sandomierza. Program zwiedzania mieliśmy bardzo interesujący, m.in. Stare Miasto, dziedziniec zamkowy oraz ratusz.

Naszą przygodę z Sandomierzem zaczęliśmy od rejsu statkiem po Wiśle. Przyglądaliśmy się też zabytkowym  kamieniczkom, maszerowaliśmy po wzgórzu staromiejskim, przeszliśmy Uchem Igielnym, do tego spacerowaliśmy obok Collegium Gostomianum i Domu Długosza. Dużą atrakcją było zwiedzanie podziemnej trasy turystycznej i wejście na taras widokowy na bramie opatowskiej, ale najwięcej frajdy mieliśmy w zbrojowni rycerskiej, gdzie każdy mógł przymierzyć zbroje oraz powalczyć na miecze.

Oczywiście widzieliśmy także plebanię słynnego serialowego księdza z Sandomierza. Zresztą na każdym kroku mogliśmy zaobserwować scenerię z „Ojca Mateusza”.

Nie mogło obyć się bez czasu wolnego na rynku, gdzie było pełno straganów z pamiątkami. Królem pamiątek w tym roku był HAND SPINNER. Mało które dziecko wróciło do domu bez tej zabawki...

Wyjazd do Sandomierza możemy śmiało uznać za udany. Z pewnością jeszcze tam wrócimy...